Friday, March 18, 2011

Cara-cara exercise yang seperti tak exercise

Dear Fattytini,

Wah sampai-sampai Malaysia je, orang ex-Manchester update blog. Hehehe.

This is just a guide, sebab kadang-kadang rasa macam nak buat exercise tu malas bukan main. Konon main Wii pun dah repetitive habis dah, hehehe. Antara exercise yang membakar banyak kalori adalah berjalan :)

Berjalan? Sebab tak sempat nak proper exercise, saya ada cuba selitkan brisk walking and running with pushing baby stroller bila ke mana-mana.

1. Pergilah ke zoo. Zoo sangat luas, bawa anak pun enjoy. Boleh brisk walking lebih dari 3 jam. Saya buat brisk walk 5 jam kat Colchester Zoo. Ada masa jalan malas-malas, semalas badak berendam dalam air berjam-jam, ada masa laju macam cheetah.. kehkeh.

2. Travelling. Kami masa travel di Europe, sangat suka menggunakan public transport. Metro, tram, train dan bas. Kalau bawa kereta jer, boleh juga brisk walk bila ke National Park (seperti di Ireland) sambil memanjat bukit.

3. Shopping, hahahah... destinasi kegemaran semestinya Cheshire Oaks. Bertawaf dari satu hujung ke hujung yang lain. Paling kurang, jalan sahaja boleh contribute 2 jam.

4. Semalam baru praktikkan.. berlari sambil push stroller dengan sangat laju sebab mengejar flight ke London dan connecting flight ke Kuala Lumpur yang agak tight. Sudahlah terminal connection kena naik bas :P

5. Physical activity, laser quest, wall climbing dengan kawan-kawan. Last time pergi menembak atas gunung exercise otot tangan.. kahkah

Mudah kan exercise yang seperti tak exercise ni? Especially point no. 3 tu :P

3 comments:

tinidewi said...

I loiiikkkkeeeee ^V^

Nida said...

Da..sambil2 buat exercise yg disenaraikan tu, mulut nih dok chomp, chomp, chomp!

aida said...

Haha k da, betul juga tu

 

Blog Template by YummyLolly.com